Nu är vi beredda på att svara på dina frågor om de nya planerna för Knivsta centrum.
Men för att vara med måste du först logga in med din e-postadress.
Välkommen med dina frågor.
Lennart Lundberg, ordförande i Knivsta.Nu
Taggar:
Centrum är nog en av våra viktigaste framtidsfrågor, även om det verkligen är en centraliserad Knivsta tätort fråga, men som tilltalar dom flesta i hela kommunen ( se bara hur frågan om enköpings centrum berör många kommuninnevånare)
Jag tycker bara att det går för fort och allmänheten ( utanför politiken) hinner inte med, varav jag tycker det är en oerhört viktig demokratifråga !
Länge sen sist...
O´ve o Fasa
även jag som gör
ov(ä)esen
OOhps, igen har jag svarat på en gammal fråga...
Men vad gör det, hur ligger det till med centrum frågan egentligen så här ca knappt 1 år efter ovanstående rubrik!?
ovesen
Hej Ove!
Massor av diskussioner pågår om och med Axfood om en Wilysbutik. Om hur högra husen ska bli på Sågentomten. Med Rikshem som kommer att börja bygga i år och om vad som ska vara på en fina hörntomten intill Kommunhuset. Kanske blir det ett sexvåningshus.
Det kommer att bli möten kring detta var så säker. Även kring ny bussterminal/resecentrum som vi diskuterade inför kommundelningen som du kanske minns,
Ja det känns bra att det finns idéer o planer men inte ens jag ä'r uppdaterad så man undrar hur gemene man har för info....
Sedan blev jag ape-sur på hur Göran går in och skriver om budget underskott etc för att skrämma hans nya väljare i Alsike som inte har någon kommun historia, samt dom som bott länge men som inte är insatta.
Ekonomi i balans JA det förstår jag men att hota med att skrinlägga Knivsta Arena i hans del 2 av insändaren är så väldigt magstarkt med tanke hur enkelt och ohidrat man svalde alla kostnader för nya kommunhuset sittande i knät på fastighet uppföraren (och ägare?) Tror dom att alla kommunboende är dumma i huvet INTE ens GÖRAN KAN PÅ ÖRAT bestämma hur mycket varje sak kostar i höjd skatte öre! .... Men om Vi inte får en IDrottshall nu o FÖRST så är jag mycket osäker på framtiden! Vassunda IF herr handboll går ev upp i Div 1 svensk handboll i år, detta då det samtidigt meddelas att man skall sätta upp fasta basket korgar även i alsike hallen och flytta linjerna på hela handbollsplan en meter inåt publiken..Vi som inte får plats med publiken idag !!. Det är mer o mer trångbott så snart får vi kasta ut ungdomarna men då har väl Göran gått i pension och flyttat till Östra Ågatan i Uppsala och struntar fullständigt i vår framtid i Knivsta Kommun!? Men se det gör inte vi i Knivsta.Nu eller hur(Jag är arg så att jag nästan kokar hur dom (M) får kasta ur sig vad som helst och så fort vi säger något så skall det misstolkas....Usch vad negativ jag låter- Nej Nu tar vi helg istället och njuter av det fina vädret
Ovesen 2012
Välkommen till
Knivsta.nu
Registrera dig
eller Logga In
© 2012 Created by Admin.
Drivs med tekniken bakom