➡️ Barnen har fått sitt eget övergångsställe!
🔘 För en tid sedan besökte barn från Lustigkulla förskola kommunhuset för att försöka påverka kommunen att göra ett övergångställe utanför deras förskola, där de ofta korsar vägen för att komma till en fin skog.
✅ Barnens röster är nu hörda och idag invigdes övergångsstället så att barnen kan ta sig över vägen till och från skogen på ett säkert sätt!
🌳 Skogen är uppskattad som rekreation för alla åldrar, och för oss i styret är det viktigt att både bevara grönområden och underlätta för vistelse ute i naturen.
🎷Vid invigningen av övergångsstället medverkade även elever från kulturskolan och bjöd på fin sång och musik!
Även polisen var på plats och gav barnen beröm för sin insats 👮
Det är väldigt roligt att uppmuntra unga till att påverka sin närmiljö! 😃
Med vänlig hälsning,
Matilda Hübinette



